Советы для работодателей

6 практик, які допоможуть підтримати психічне здоров’я працівників в умовах кризи

Масовий перехід на віддалену роботу, ізоляція, високий рівень стресу та тривоги, емоційне виснаження – внаслідок таких глобальних змін особливо актуальною стала тема психічного здоров’я працівників. Багато з яких щодня працюють на 2-3 години довше, ніж до карантину. А якщо це поєднати з доглядом за дітьми, домашніми справами – вигорання неминуче. Як компанія може допомогти команді?

1. Гнучкий графік та додаткові відпустки

Щоб допомогти співробітникам почуватися комфортніше, запропонуйте гнучкий графік роботи або додаткові оплачувані відпустки. Це допоможе перезавантажитися та відволіктися від робочих справ на деякий час, попіклуватися про рідних.

Наприклад, у компанії Goldman Sachs працівникам запропонували додаткові 10 днів відпустки для вирішення особистих питань, пов’язаних з впливом Covid-19 (догляд за хворими родичами, піклування про дітей тощо).

 2. Сеанси консультування та навчання

Запропонуйте працівникам доступ до професійної допомоги, коли це потрібно. Надайте доступ до безкоштовних сеансів, наприклад, з психотерапевтом/тренером з психічного здоров’я. Також можна попіклуватися про членів сімей – надати доступ їм теж, як це зробили в Starbucks. Сотням тисяч працівників надали доступ до 20 безкоштовних сеансів з психотерапевтом/тренером з психічного здоров’я. Ці сеанси доступні всім працівникам, які працюють понад 20 годин на тиждень, безкоштовно. 

3. Доступ до програм медитації та спеціальних інтернет-ресурсів

Надайте працівникам доступ до програм (включають онлайн-семінари, прямі ефіри, інтерактивні сесії), інтернет-ресурсів, додатків для медитації, розроблених для зменшення стресу та тривоги. Ці інструменти можуть охоплювати різні теми, зокрема, розгляд негативних думок. Це можуть бути також семінари, що висвітлюють інші аспекти самопочуття (харчування, сон). Організуйте щоденні онлайн-сеанси медитації, які будуть відкриті для співробітників та всіх охочих долучитися (наприклад, родин). Щоб усі співробітники могли отримувати інформацію про доступні їм дані, зробіть розсилку повідомлень, опублікуйте графік та посилання на сеанси у профілях. 

4. Баланс між роботою та особистим життям

Вимкніть всі засоби комунікації та співпраці після закінчення робочого дня. В часи, коли дім перетворився на офіс, у працівників стираються межі між роботою та особистим життя. Вони менш продуктивні протягом робочого дня, а починають працювати ближче до вечора. Нагадайте працівникам, що робочі завдання краще виконувати у відведені для цього години. Наприклад, деякі компанії, такі як Volkswagen та ServerCentral Turing Group, повідомляють працівників про вимкнення всіх засобів робочої комунікації після закінчення робочого дня.

5. Говоріть відкрито, слухайте та підтримуйте

Про психічне здоров’я, переживання працівники не звикли говорити відкрито, а з колегами чи керівниками – тим більше: вони почувають себе незручно, не звикли просити про допомогу. Співробітників, які вирішили поговорити про своє психічне здоров’я, потрібно підтримати. Зосередьтесь на розумінні унікальних обставин кожного працівника, щоб їх підтримати. Дайте зрозуміти, що дбаєте про них: знаходьте час, щоб просто запитати, що їм потрібно, і, головне, слухайте та чуйте. Все одразу вирішити не намагайтеся, прагніть зрозуміти почуття людей. Не бійтеся самі відкриватися, будьте вразливими – це може бути потужним інструментом для формування довіри. Чим раніше люди зрозуміють, що не самі в непростій ситуації, тим краще підтримають одне одного. Лідери Packard Culligan Water, наприклад, ініціюють розмови про психічне здоров’я. Під час відеодзвінка з працівниками один із власників компанії поділився своїми заходами для підтримки психічного здоров’я – гарний спосіб заохотити їх до використання різних доступних їм ресурсів. 

6. Будьте послідовними. Тримайте руку на пульсі

Один зі способів допомогти людям боротися з невизначеністю – забезпечення послідовності, особливо в тому, як і коли ви спілкуєтеся. Регулярне, послідовне спілкування з керівниками має важливе значення для того, щоб люди відчували підтримку. Виберіть зручний засіб комунікації та спілкуйтеся зі своїми командами на тему психічного здоров’я раз в тиждень, через день, щодня. Проводьте регулярне опитування настроїв працівників, щоб зрозуміти, як вони працюють, так зможете швидко вжити заходів на ранніх стадіях. Повідомте про готовність підтримувати їх у довгостроковій перспективі.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Lost Password