5 важливих задач бізнесу, які можна вирішити діловими іграми

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Настав той час, коли сучасні компанії не тільки не забороняють грати в ігри на роботі, а й самі ініціюють їхнє проведення. Однак не простих, а ділових. Ділові ігри, або бізнес-ігри, – це метод, за допомогою якого можна вирішити багато завдань та проблем, пов’язаних із різними аспектами діяльності команди. Які саме? Розповідає СЕО групи компаній TeamMaster та бренда BizGames Антон Сорокун.

Кілька століть метод ділових ігор розвивався, удосконалювався, змінював форми та призначення. Ще в XVII столітті були розроблені прототипи таких ігор, однак вони стосувалися насамперед військової справи, що не дивно. Тоді ще не було бізнесу в такому розумінні, як ми звикли до нього, а тому і не було необхідності використовувати ігрові методи. Військові ігри стали пращурами сучасних, ділових, не просто так – вони виявилися ефективним інструментом для навчання! По-перше, люди залюбки грали в ігри та відточували свою майстерність на вигаданих битвах. По-друге, військові ігри були чудовим засобом візуалізації.

Як тільки стало зрозуміло, що ігри дійсно приносять користь для військової справи, їх почали використовувати і в інших напрямах – розподіл ресурсів, міжнародні відносини, прийняття рішень тощо. Сучасні компанії мають широкий вибір ділових ігор, які можна провести самостійно або за допомогою професіоналів. Популярність бізнес-ігор пояснюється їхньою гнучкістю та можливістю вирішувати болючі питання кожної фірми.

Які саме задачі бізнесу можна вирішити за допомогою ділових ігор? Ми виокремили 5 найбільш важливих, які й розглянемо детальніше.

1. Навчання

Це базова функція методу ділових ігор, яка відома з їх виникнення. Формат ігор дозволяє навчити персонал широкому спектру навичок. Наприклад, веденню перемовин. В контексті гри – це не просто ораторське мистецтво, а вміння слухати контрагента, чути його потреби та пропонувати йому саме те, що необхідно.

Інший приклад: побудова стратегії та прийняття рішень. Ці навички необхідні кожному співробітнику, а тим паче менеджеру. Однак на їх формування йдуть не тільки роки, а й гроші компанії, втрачені від помилкових рішень. Ділові ігри дають змогу відточити майстерність без ризиків для справжнього бізнесу. За допомогою спеціальних механік та сюжетів, ігротехніки створюють реалістичні умови, в яких люди можуть навчитися багатьом навичкам швидко та безболісно.

2. Простір для експериментів

У грі можна проводити бізнес-експерименти, немов у хімічній лабораторії. Для цього існують, як окремий вид, симуляційні ігри. Головна їх відмінність полягає в тому, що вони дуже точно копіюють реальний бізнес та притаманні йому бізнес-процеси. Учасники, що стають героями гри, транслюють свою реальну поведінку в ігрове середовище, моделюючи справжній бізнес.

Симуляційні ігри мають неабияке значення для сучасних компаній, адже в процесі гри можна наочно показати, як функціонує компанія; виявити прогалини в її роботі; змоделювати ту чи іншу ситуацію без додаткових ризиків, як фінансових, так і репутаційних.

3. Діагностика команди

Завдяки тому, що в ділових іграх відтворюються ситуації та події, які можуть трапитися в реальному житті, можна перевірити, як будуть діяти учасники в тій чи іншій ситуації. Окрім того, бізнес-ігри дають змогу продіагностувати команду на конфліктність, стресостійкість, якість комунікації тощо. Кожна гра має простір для роботи бізнес-тренера, який стежить за поведінкою гравців, ходом їхніх думок, рівнем взаємодії з іншими учасниками.

Проведення професійної діагностики є необхідністю для розвитку команди, адже часто HR-менеджери або тімліди не можуть чітко ідентифікувати проблеми співробітників у повсякденних умовах. Своєчасне виявлення «больового місця» в команді допоможе не тільки налагодити роботу, а й запобігти конфлікту, який може повністю дестабілізувати колектив.

4. Тімбілдинг

Бізнес-ігри є чудовим варіантом для проведення командоутворення та адаптації нових колег. При виборі гри для тімбілдингу треба звернути увагу на те, щоб ігровий процес був побудований на командній взаємодії. Існують навіть, спеціальні ігри, розроблені для налагодження внутрішньо- та між командних комунікацій. Зазвичай такі ділові ігри передбачають, що ігрові цілі можуть бути досягнені лише поєднанням зусиль всіх учасників команди.

Використання ігор для тімбілдингу є безпрограшним варіантом. По-перше, всі ігри мають розважальний контекст, навіть якщо вони спрямовані на розвиток певних навичок. По-друге, ігри надають можливість для неформального спілкування учасників та знайомства з іншого боку. По-третє, в процесі гри дуже просто ідентифікувати командні ролі, притаманні кожному з учасників. Це допоможе побудувати команду, збільшити ефективність роботи та уникнути небажаних конфліктів у майбутньому.

5. Оцінка та відбір кандидатів

Метод ділових ігор також є корисним при відборі кандидатів на різні вакансії. Під час гри учасники демонструють свою реальну поведінку та якості, а не дають очікувані відповіді. Цей метод є найбільш ефективним при проведенні конкурсу на посаду, адже можна порівняти різних кандидатів та виявити найбільш здібного.

За допомогою бізнес-ігор можна оцінити рівень компетентності учасників за різними напрямами, а також побачити рівень конфліктності, схильність до агресії тощо. Ділові ігри – це як випробувальний термін у пришвидшеному темпі, ви зможете побачити різні моделі поведінки кандидатів, в залежності від зміни ігрових умов.

Ми розглянули найбільш важливі задачі бізнесу, які вирішують ділові ігри. Однак це не вичерпний перелік! Завдяки своїй адаптивності, бізнес-ігри можна використовувати для вирішення різних проблем у різноманітних галузях діяльності. Індивідуальний підхід до кожної задачі бізнесу породжує все більше і більше ділових ігор, які стають все більш популярними та професійними.

Бізнес-ігри широко використовують HR-менеджери, маркетологи, топ-менеджери, які за допомогою одного інструменту вирішують зовсім різні задачі. HR-менеджери проводять ділові ігри задля досягнення різноманітних цілей: мотивація персоналу, діагностика команди, командоутворення тощо. У сфері маркетингу ігри використовуються для проведення маркетингових досліджень у фокус-групах, або В2В заходів. Топ-менеджери застосовують бізнес-ігри під час стратегічних сесій, що дозволяє розробити принципово нові та креативні рішення для бізнесу.

Тож, як ми бачимо, сфера застосування методу ділових ігор дуже широка. Що не менш важливо, бізнес-гру можна підібрати під будь-який формат заходу: від корпоративу до щорічних стратегічних зустрічей компанії. Ділові ігри принесуть не тільки корисний ефект для бізнесу, а й позитивні враження та емоції учасникам.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password