Поради зі статті 5 Ways to Network Like a Pro.

Як підбір персоналу, так і нетворкінг передбачають пошук нових людей, виявлення їхнього потенціалу та участь у професійних розмовах. Рекрутерам важливо не лише вміти налагоджувати такий зв’язок те, які ви викликаєте у людей почуття, безпосередньо вплине на те, скільки ви наймете людей, скільки рефералів отримаєте, а також на бренд роботодавця компанії.

Пропонуємо поради від Кріса Фраліка, відомого венчурного капіталіста і master networker, які стануть у пригоді, коли справа доходить до спілкування з людьми, а також допоможуть справити на них гарне враження. Його філософію нетворкінгу можна описати шістьма словами: «Будь людиною з усіма, кого зустрічаєш».

Кріс написав статтю, яка стала вірусною – у ній мова йде про те, як стати неймовірно добре знайомими. Пропонуємо п’ять ключових порад, які виокремили з матеріалу, щодо нетворкінгу, які стосуються саме рекрутерів.

Проявіть щирий інтерес до кандидатів у відповідь отримаєте симпатію

В ідеальному світі кожен кандидат залишає після себе позитивне враження, навіть якщо йому врешті-решт відмовляють. (До того, як вони виправили це, невдалий досвід кандидата Virgin Media коштував компанії близько 5 мільйонів доларів щороку).

Щоб прищепити позитивний досвід, Кріс рекомендує висловлювати щиру вдячність: «Активно випромінюйте тепло та енергію. Було помічено, що ви подобаєтеся людям, коли відчуваєте, що ви їм подобаєтеся».

Для рекрутерів це означає демонстрацію реального інтересу до кандидатів на людському рівні. У кожного є своя історія, і якщо ви придивитесь, то побачите, що навіть люди, які вам не подобаються, мають щось, що підкупає.

Зверніть увагу на ці риси й не бійтеся робити компліменти кандидатам. Очевидно, ви запитаєте про їхній досвід роботи та навички, але також проявіть цікавість щодо їхніх хобі, домашніх тварин, улюблених книг і розваг (тільки будьте обережні, не ставте жодних особистих запитань, які можуть створити для вас проблеми).

По-справжньому слухайте навіть випадкове «мм-ммм» може мати велике значення та змусити кандидатів відчути себе почутими

За словами Кріса, уважне слухання може показати, що ви точно розумієте, про що йдеться, і заохотити людину продовжувати говорити.

«Це, каже він, називається «зворотним каналом» короткі, захопливі відповіді, коли інша особа говорить («Так», «Мм-мм», «Цілком», «Я бачу це») та ставлення додаткових запитань, які стосуються щойно наданої вам інформації».

Ці невеликі заохочення звичка рекрутерів, яка потребує невеликих зусиль і високої винагороди.

Ставлення конкретних актуальних питань вимагає трохи більше зусиль, але воно того варте.

Наприклад, якщо кандидат згадує, що він очолював команду, яка знаходиться в іншому місті, запитайте, чи не було труднощів з дистанційним керуванням. Окрім кращого досвіду кандидата, такі запитання також можуть розкрити цінну інформацію, наприклад, тонкі навички чи яскраві моменти особистості, які інакше ви могли б пропустити.

Будьте скромними, щоб заспокоїти кандидата, особливо коли ви перебуваєте у владній позиції або відмовляєте комусь

Під час співбесіди ви перебуваєте у владній позиції, тому повинні бути скромними. Якщо переслідуєте кандидата-зірку, він має перевагу, але скромність все одно може допомогти вам справити гарне враження.

«Визнання власної помилковості та людської недосконалості, каже Кріс, може значно допомогти вам зробити себе близьким. Особливо, якщо є динаміка влади, коли хтось просить вашої поради, уваги чи допомоги, ви хочете заспокоїти іншу особу».

Багато кандидатів приходять на співбесіду знервованими. Це не означає, що вони будуть поганими працівниками, але це ускладнює їхню оцінку.

Використання «знаків смирення» – наприклад, коротка згадка про помилку, яку ви зробили, або визнання того, що ви інколи помиляєтеся – може заспокоїти нерви кандидатів та дати їм змогу показати справжню сутність.

Смиренність також вступає в дію, коли вам неминуче доводиться відкидати більшість кандидатів. Кріс рекомендує знайти час, щоб зателефонувати або зустрітися особисто у разі відмови: зустрічі можуть бути неможливими для рекрутера, якому потрібно відмовити кільком десяткам кандидатів, але телефонний дзвінок, безперечно, має бути. «Коли ви знаходите час, щоб бути сумлінним і людяним, люди часто цінують і поважатимуть вас більше», – каже Кріс.

Будьте чесними але тільки якщо правду справді корисно почути кандидатам

Чесність дійсно є найкращою політикою: незалежно від того, чи прикрашаєте ви, наскільки стресовою може бути посада, чи замовчуєте реальну причину відмови комусь, правда зрештою випливе назовні.

Ви повинні бути чесними, оскільки це корисно для кандидатів. Наприклад, встановлювати реалістичні очікування або розповідати кандидатам, що потрібно покращити.

Конструктивна чесність виділить вас і допоможе кандидату в довгостроковій перспективі, починаючи з розповіді про непривабливу частину роботи й закінчуючи повідомленням кандидату про те, що він десяток разів неправильно написав якесь слово у своєму резюме.

Використовуйте зворотну психологію: якщо скажете кандидатам: «Не потрібно відповідати» на ваше повідомлення, вони часто захочуть це зробити

Коли звертаєтеся до кандидата через email, останнє, що ви робите пишете йому, що він може не відповідати. Хоча сподіваєтесь і молитеся, щоб він відповів, навіть якщо відповідь негативна. 

Кріс ділиться цією чудовою порадою наполовину зворотна психологія, наполовину хитрість джедаїв:

«Не потрібно відповідати» потужний інструмент. Це звучить нелогічно, але якщо ви даєте людям шанс піти, це підвищує ймовірність того, що вони діятимуть».

Сказавши кандидату, що немає потреби відповідати, ви відокремите себе від усіх інших рекрутерів це ковток свіжого повітря, який демонструє, що ви цінуєте їхній час і що ви приємна, вдумлива людина.

Дивним чином кандидат, швидше за все, відповість швидким «Дякую, але ні», «Дякую». І це теж добре: чітке «ні» означає, що ви можете перейти до наступної особи. «Краще отримати це «ні» заздалегідь, ніж чекати «так», яке ніколи не надішлють», – каже Кріс.

У підбір персоналу входить багато складових, які не збігаються з нетворкінгом: пошук талантів, переговори щодо зарплати та офіційні співбесіди. Проте існує багато спільного. Зрештою, поради Кріса насправді стосуються того, щоб бути більш людяним у професійному контексті, і цього кожен може навчитися.

Читайте ще: Як змінився рекрутинг у IT-компаніях за рік і чого очікувати у майбутньому?