Рекрутинг сьогодні виглядає кардинально інакше, ніж рік тому. Прискорені зміни COVID-19, які, як очікувалося, триватимуть роками, відбуваються за місяці.

Дослідження LinkedIn, яке базувалось на опитуванні понад 1500 професіоналів та інтерв’ю з лідерами напрямків управління талантами, прогнозує 5 трендів, які формуватимуть особливості рекрутингу в 2021 році.

Прогноз №1: Більший фокус на внутрішню ротацію та розвиток персоналу

Зіткнувшись із безпрецедентною невизначеністю та мінливістю, компанії відходять від статичних робочих місць у закритих підрозділах до крос-функціональної роботи на основі проектів, де співробітники переходять з проекту в проект в залежності від потреб бізнесу. Такий підхід змінює спосіб оцінки навичок кандидатів. Перевага надаватиметься фахівцям з потенціалом, здатністю швидко навчатись та адаптуватись. Також це провокує розвивати функцію внутрішньої ротації та фокусуватися на навчанні або перекваліфікації працівників (upskilling & reskilling). За даними Всесвітнього економічного форуму, до 2030 року перенавчання потребуватиме 23% робочого населення, це майже 1 млрд людей.

Прогноз №2: Рекрутинг стане драйвером культурних змін

Віддалена робота значно розширює наявний фонд талантів, що дозволяє отримати більший доступ до кандидатів із недостатньо представлених груп і позбутися виправдань, що талантів немає. Компанії визнають, що їм потрібно зробити більше для забезпечення диверсифікації робочої сили. І оскільки рекрутери відіграватимуть вирішальну роль у стимулюванні цих зусиль, вони будуть агентами трансформацій на рівні культури компанії щодо зміни відношення до праці та знань як цінностей, які є ключовим фактором успіху будь-якої організації.

Рекрутингова компанія A-HR на ринку праці України спостерігає розвиток gig-економіки, збільшення потреб у фрілансерах, контракторах, залученні фахівців під проектні потреби. І це спонукає роботодавців змінювати ставлення до змісту роботи як до сервісу, а не найманої праці.

Прогноз №3: Віртуальний рекрутинг стане нормою

Компанії і раніше працювали з відеоінтерв’ю та дистанційними оцінками, але реалії COVID-19 спонукають створювати наскрізний віртуальний процес відбору персоналу. Гібридна співпраця між компанією та фахівцем стає нормою, так само і процес рекрутингу стає гібридним, повністю перетворивши всі етапи в онлайн-формат.

Ще один ключовий фокус – це скорочення витрат на найм через оптимізацію процесу рекрутингу. На думку фахівців A-HR, навіть великі гравці ринку праці переглядають кількість етапів інтерв’ю в бік зменшення, довгий процес найму легко перерахувати в фінанси, аби зрозуміти, що саме працює неефективно. Застосування альтернативних методів оцінки компетенцій кандидатів, наприклад, ботів або скринінгових опитувальників, також допомагають скоротити час на найм і зосередитись на більш відповідних спеціалістах.

Прогноз №4: Бренд роботодавця залежатиме від ставлення та підтримки працівників

Рекрутери все більше зосереджують свою увагу на бренді роботодавця. Замість того, щоб компаніям демонструвати пільги та офісні зручності в полірованих маркетингових матеріалах, є сенс публікувати інформацію про те, що організація впроваджує для підтримки працівників, клієнтів та громад у кризові періоди.

Починаючи від партнерських відносин з некомерційними організаціями, закінчуючи програмами допомоги працівникам і невеликими проявами доброзичливості; саме дії компаній формуватимуть бренд роботодавця на довгі роки.

Прогноз №5: Потреба в нових компетенціях рекрутерів

Минулий рік подарував працівникам в усіх сферах виклики та новий досвід. У цьому ландшафті, де зміни були єдиною постійною складовою, є сенс розвивати адаптивність та здатність до швидкого та ефективного навчання.

У 2020 році рекрутинг зазнав значних змін, це принципово змінило спосіб мислення та підхід до роботи.

Більшість компаній усвідомили, що перевагу отримує той, хто співпрацюватиме з рекрутерами як стратегічними радниками бізнесу. Отже, прийняття управлінських рішень, стратегічне мислення та гнучкість є ключовими компетенціями для фахівців, які відповідають за залучення талантів.

Незважаючи на складнощі, які приніс 2020 рік, для рекрутерів він створив можливість отримати новий досвід, зайняти більш стратегічну роль в компанії, продемонструвати важливість людського капіталу.

Неможливо передбачити все, що буде в майбутньому, але нові знання та навички дають командам міцну основу для підтримки подальшого розвитку бізнесу.

Статтю підготували фахівці рекрутингової компанії A-HR