Ми живемо у часи великих змін. Та попри виклики, з якими щодня стикається український бізнес у період війни, команди та окремі підприємці продовжують працювати. Щоб так відбувалося й надалі, менеджерам і керівникам компаній важливо залишатися на зв’язку з іноземними клієнтами.

Олександр Дьяченко, Delivery Manager в IT-команді NIX, ділиться досвідом налагодження ефективної комунікації в умовах війни.

Надавайте перевірені факти та рішення  

Новини про військову агресію росії точилися у світовому інформаційному просторі не один місяць. Природно, що з моменту вторгнення іноземні бізнес-партнери інколи керуються не розумом, а емоціями.  

Задля зниження градусу напруги доведіть, що тримаєте ситуацію під контролем. Надавайте клієнтам лише перевірені дані. Довіряйте офіційним джерелам, дотримуйтесь фактчекінгу, аналізуйте ситуацію в інфополі та повідомлення з фронту. Відверто говоріть з клієнтом про те, які труднощі можуть чекати команду, як вони позначаться на бізнес-процесах і як ви плануєте долати ці виклики.

Розповідайте про місцезнаходження та стан команди

З початком війни Україна пережила найбільшу у своїй історії міграційну кризу. Однак чимало фахівців свідомо відмовилися від евакуації. Багато українців долучилися до лав ЗСУ, вступили до тероборони, почали волонтерити. Попри щоденні обстріли, дехто не хоче залишати рідних і дім. Це їхнє право, і його варто поважати. При цьому постає питання: чи може в таких умовах існувати ефективна команда?

Щоб попередити такі сумніви, обов’язково розповідайте клієнту, де знаходяться ваші фахівці зараз і що вони планують робити найближчим часом. Якщо хтось з людей евакуюється, попередьте про це клієнта заздалегідь та розкажіть, як ваша компанія координує цей процес. Так клієнт буде знати, що команда нікуди не пропала, усі в безпеці, але наразі розділені відстанями та обставинами.

Інформуйте про надану допомогу працівникам

Люди бізнесу завжди переймаються фінансовими показниками. Але в умовах війни клієнти спочатку питають про людей, і вже потім — про результати. 

Будьте готовими до такого перебігу подій. Повідомте, яку допомогу вже отримали ваші спеціалісти — координаційну, фінансову, психологічну. Надавайте звіти по релокейту, діліться світлинами нових офісів та місць проживання ваших людей, розповідайте про всі волонтерські ініціативи, які вдалося реалізувати за цей час. Так ви допоможете клієнту пересвідчитися, що всі спеціалісти знаходяться у безпеці, приходять до тями, і скоро повернуться до справ. А значить, бізнес-процесам на сьогодні нічого не загрожує.

Щодня говоріть про свої успіхи

Коли питання безпеки буде вирішене, створіть умови для якнайскорішого повернення команди у звичний робочий темп.

Фіксуйте та обговорюйте к клієнтом і командою будь-які спільні успіхи: кількість активних людей на проєкті, показники відпрацьованого часу або закритих задач. Візьміть за правило кожен день надавати цю статистику своїм фахівцям та замовнику. Це буде найкращою мотивацією для ваших людей. А для клієнта — слугуватиме доказом, що попри вимушену зупинку ви набираєте сил, входите в активну фазу і через деякий час будете готові вивести його бізнес на якісно новий рівень. 

Плануйте майбутнє 

Наші реалії постійно змінюються. Та це не привід відмовлятися від довгострокових планів. Робіть усе можливе для майбутнього розвитку проєкту і команди: виконуйте поточні завдання, готуйте звіти, озвучуйте пропозиції по вдосконаленню процесів. Розкажіть клієнту, що будете робити після перемоги, яка стає ближчою з кожним днем.

Безумовно, зараз український бізнес переживає темні часи. Та щоб у всіх нас було світле майбутнє, кожен має робити те, що у нього виходить найкраще. І якщо нам вдасться в період війни знайти порозуміння з іноземними клієнтами і захистити економічний фронт, перемога точно буде за Україною.