Валерія Крамар,
Recruitment Team Lead HR-компанії UniSkill

Для пошукача працевлаштування – це full time робота, за яку не платять. Написати резюме, відгукнутись на вакансії, чекати на відповідь, відвідувати співбесіди, чекати на фідбек… Тому часто кандидати залучають додаткові джерела пошуку. На які з них варто звернути увагу рекрутерам? 

1. Facebook

Ця соціальна мережа пропонує багато можливостей як для пошукачів так і для рекрутерів: широкий нетворкінг стане в пригоді, якого б фахівця ви не шукали. Ось кілька корисних інструментів: 

  • Пошукач може написати на своїй сторінці пост про те, що перебуває в пошуку роботи, та попросити колег по ринку поширити допис. Варто звертати на них увагу.
  • У Facebook є спеціалізовані групи для HR-спеціалістів. Там публікують не тільки корисну інформацію, а і цікаві вакансії. Гортаючи сторінку однієї з таких груп, пошукач може прискорити процес пошуку роботи, оскільки має змогу написати рекрутеру чи наймаючому менеджеру напряму. 
  • У Facebook є групи для пошуку роботу. Там пошукачі можуть презентувати себе, коротко описати свій досвід у кількох реченнях та зазначити вакансії, які розглядають. Під час роботи над вакансією я як рекрутер часто звертаюся до таких груп, особливо коли йдеться про пошук HR-спеціалістів.

2. Чати в месенджерах

Крім Facebook, рекрутери часто використовують чати в месенджерах. Наприклад, є декілька чатів у Telegram, Viber та Skype, у яких HR-спеціалісти обговорюють ринок праці, діляться вакансіями та рекомендаціями інших кандидатів.

Їх можна знайти через пошук Google. Наприклад, за запитом «Telegram чати HR», можна знайти добірки відповідних чатів і каналів. Пошукач може завітати туди та знайти для себе вакансії і контакти рекрутерів, які допоможуть у пошуках роботи мрії. У Viber та Skype ситуація складніша –  пошукача мають запросити інші учасники груп та чатів. Рекрутер може зробити це.

3. LinkedIn

LinkedIn – це спеціалізована професійна мережа, створена для налагодження бізнес-контактів. Тут можна знайти профілі різноманітних спеціалістів, від головного бухгалтера агрокомпанії до CTO IT-стартапу. Ось кілька простих способів, за допомогою яких пошукачі звертають увагу на свій профіль.

  • Пошукачам рекомендують заповнити свій профіль якомога детальніше та створити повну картину свого досвіду. Алгоритми цієї мережі постійно змінюються і як саме слід заповнити профіль – невідомо. Варто додати короткий опис досягнень, досвіду роботи, освіти та ключових навичок. Заповнений профіль дає змогу рекрутеру знайти фахівця через функцію пошуку та запропонувати вакансію.
  • У LinkedIn пошукач може прикріпити резюме, щоб HR міг швидко з ним сконтактувати, в разі наявності вакансії, релевантної досвіду.
  • Пошукач може зробити допис про те, що шукає роботу та попросити знайомих поширити його. 
  • За допомогою функції пошуку кандидати можуть знайти профілі HR-спеціалістів та дізнатись у них про наявність відкритих вакансій, релевантних своєму досвіду, додати рекрутерів у свою мережу контактів та написати особисте повідомлення з чітким запитанням. В такому спілкуванні краще писати короткі та змістовні повідомлення – які позиції та локації є. 
  • LinkedIn має безліч інших корисних функцій. Наприклад, на фото профіля можна поставити рамку, яка свідчить про те, що кандидат відкритий до пропозицій. Або можна написати в статусі, що розглядає вакансії, та вказати, які саме. Все це робить профіль більш помітним для рекрутерів.

4. Clubhouse 

У часи до пандемії я б писала про offline знайомства та нетворкінг. Але сьогодні, коли заходи часто обмежені і вся комунікація перейшла в online, у нас з’явилось безліч чудових аналогів. Один із них – Clubhouse: нова соціальна мережа, що останнім часом є центром уваги мільйонів людей. Уже зараз є кімнати, в яких HR-спеціалісти розповідають про вакансії, кандидати презентують себе та отримують зворотний зв’язок.

Крім того, існують кімнати, в яких збираються HR-спеціалісти для обговорення важливих і цікавих професійних тем. У багатьох рекрутерів у Clubhouse в описі профіля перелічені вакансії, над якими вони працюють. Тепер буквально кожен може легко сконтактувати з рекрутером, просто зайшовши в кімнату та піднявши руку. Звісно, в Clubhouse є обмеження – необхідний інвайт та iPhone. Та, можливо, ці обмеження скоро зникнуть.

5. Рекрутингові компанії

Під час пошуку роботи кандидати можуть звертатися в такі компанії. Співпраця з HR/рекрутинговими компаніями є плідною, оскільки:

  • Рекрутер може працювати одночасно над декількома схожими вакансіями. Тому рекрутер може запропонувати кандидату більше можливостей.
  • Рекрутери часто мають широкий нетворкінг, можуть рекомендувати кандидатів своїм колегам по ринку.
  • Кожна HR/рекрутингова компанія має власну базу кандидатів, до якої насамперед звертається під час пошуку. Якщо пошукач є в базі кандидатів, можна дізнатись про відкриту вакансію перш ніж вона з’явиться у відкритих джерелах.

Наприклад, під час пошуку інженера для клієнта ми в UniSkill проводили інтерв’ю з одним кандидатом. На жаль, а може і на щастя, щоб претендувати на посаду, йому бракувало досвіду. Але з дозволу кандидата ми залишили його резюме в базі. Згодом ми почали роботу над аналогічною вакансією для іншої компанії. Насамперед звернулися з пропозицією до цього кандидата.

Крім того, часто наймаюча компанія не може відкрито публікувати вакансію від свого імені, це конфіденційно. Знати про неї може тільки наймаючий менеджер та зовнішній рекрутер. Тому, підтримуючи контакти з HR/рекрутинговою компанією, пошукач може подивитися на ринок праці ширше і знайти цікаву вакансію значно швидше, причому в різних індустріях: інформаційних технологій, HR, маркетингу, логістики тощо.