Не зарплатами єдиними – якщо ви думаєте, що лише гідна грошова винагорода може зробити працівників щасливими, то помиляєтеся. На сьогодні все більше компаній дбають про добробут працівників, адже вважають, що це впливає на їхню продуктивність та залученість.

Деякі дослідження демонструють, що зниження трудової активності може статися в результаті стресу, який пережили працівники. Водночас оздоровчі програми на роботі можуть призвести до підвищення продуктивності.

Вибір правильних стратегій в напрямку добробуту, піклування про співробітників можуть позитивно вплинути як на працівників, так і компанію. Розглянемо три складові добробуту, які компанії можуть запропонувати співробітникам, щоб вони почувалися більш захищеними та стали продуктивнішими.

1. Впровадження заходів безпеки

Дуже часто на робочих місцях співробітників існує багато ризиків, особливо для фізичного здоров’я. Також багато працівників мають проблеми зі здоров’ям, які пов’язані з роботою. Пошкодження інструментів/приладів/інших знарядь праці може знизити ефективність працівників і навіть призвести до їх травмування. Якісні умови праці важливі для забезпечення безпеки працівників, це, зокрема, регулярна перевірка техніки/обладнання тощо. Тому важливо, щоб такі перевірки проводилися на регулярній основі.

Якщо цього не робити, може виникнути багато небезпечних, травматичних ситуацій. В результаті працівники тривалий час не виходять на роботу, беруть лікарняні. А це негативно впливає не тільки на бізнес, а й на працівників, спричиняючи стрес.

2. Задоволення основних потреб

Задоволення фізіологічних потреб – фундаментальна необхідність для людини. Це впливає, зокрема, на психологічний стан працівників на роботі. Забезпечення співробітників навіть основними потребами (вода, їжа, тепле приміщення, чисте, зволожене повітря, комфортне робоче місце, відпочинок) зменшує ймовірність відволікання і гарантує, що вони почуватимуться комфортно і виконуватимуть роботу на високому рівні.

Наприклад, влітку важливо співробітників забезпечити водою, адже зневоднення може призвести до зниження продуктивності або захворювань. Якщо компанія забезпечує співробітників належними зручностями та комфортними умовами праці, вони залишаться здоровими та впевненими у завтрашньому дні.

3. Турбота про ментальне здоров’я

Роботодавці розуміють, що турбота про фізичний добробут працівників – це не єдине, що варто враховувати для підвищення продуктивності, важливо також підтримувати їхнє ментальне здоров’я.

Хвилювання працівників щодо, наприклад, штрафів можуть змусити їх приховувати негаразди на роботі. Деякі працівники навіть змушені працювати під час хвороби через страх не отримати повну заробітну плату або втратити роботу взагалі. Це в результаті може призвести до проблем із ментальним здоров’ям та негативно позначається на компанії.

Заохочення працівників до відкритого обговорення свого ментального здоров’я може значно покращити їхнє самопочуття. Деякі співробітники ніяковіють та відчувають тривогу, розкриваючи свої проблеми. Проте відверта розмова з керівником може сприяти створенню більш безпечного робочого середовища та прийняттю рішень покращити добробут. Співробітники, які знають, що їх почують, почувають себе впевненішими, що позитивно позначається на робочому процесі.

Спостереження за працівниками, опитування, спілкування – прості способи запобігти накопиченню негативу, вигорання та уникнення психологічного дискомфорту.